מסתובבים עם משכך כאבים בתיק? הכירו את הדור הבא של משככי הכאבים

אם גם לכם יש משכך כאבים בתיק, הכתבה הזו היא בשבילכם. נכיר שני חומרים פעילים שנמצאים בתוך משככי הכאבים שלנו, נלמד על ההבדלים ביניהם ונוכל לקבל סוף סוף החלטה לגבי משכך הכאבים שיזכה למקום הכבוד בתוך התיק שלנו.

השעה 14:00 ואתם בעיצומו של יום עבודה. יש עוד 5 פגישות בלו״ז, 4 משימות שאתם חייבים להשלים והראש לא מפסיק לכאוב. כולנו מכירים מה קורה ברגע הזה: אנחנו ניגשים לתיק ושולפים משם את ״הנשק הסודי״ שנועד בדיוק למקרים כאלו – משכך כאבים. אבל פעם שאלתם את עצמכם איך משכך הכאבים עובד? ומהם החומרים הפעילים שמצויים בו? בואו נכיר אותם.

חומרים פעילים שיכולים להיות מצויים במשככי הכאבים שבתיק שלכם

אחד מהחומרים הפעילים במשככי כאבים הוא איבופרופן. מדובר בחומר פעיל, שמוכר לכם מתרופות נפוצות בארץ ובעולם. הוא משמש להורדת חום ולשיכוך כאבים קלים עד בינוניים כגון כאבי ראש, גב, שרירים. בנוסף, הוא גם אפקטיבי בטיפול בכאבי מחזור וכן משמש כנוגד דלקות במחלות ראומטיות.

החומר השני שאתם בוודאי גם מכירים את שמו הוא פראצטמול המוכר לכם מתרופות רבות אחרות שנמצאות בשימוש בארץ ובעולם. פראצטמול הוא חומר פעיל שמצליח לשכך כאבים ככל הנראה באמצעות השפעה על מערכת העצבים המרכזית. החומר הפעיל פראצטמול נחשב לבטוח יחסית, שבמרבית המקרים גם מתאים לשימוש בתקופת היריון והנקה.

האם אפשר לשנות הרגלים?

בתור אנשים, אנחנו בנויים על הרגלים. אנחנו יודעים איזה קפה אנחנו אוהבים ואיך להכין אותו, מה הדבר הראשון שאנחנו עושים בבוקר ואיזה משכך כאב אנו רגילים ליטול. אבל מחקר חדש, עשוי לשנות את הרגלי השימוש במשככי הכאבים.

רוב משככי הכאבים שמוכרים לנו בשם, מכילים חומר פעיל אחד כגון: איבופרופן או פראצטמול שלמדנו עליהם. משכך הכאבים קומבודקס, מכיל את שני החומרים הפעילים יחדיו: גם איבופרופן וגם פראצטמול.

במחקר השוואתי המבוסס על דיווחי מטופלים, בדקו באנשים שעברו עקירת שיני בינה את היעילות של תרופה המכילה את שני החומרים הפעילים פראצטמול ואיבופרופן (קומבודקס) לעומת תרופה המכילה את כל אחד מהמרכיבים הפעילים בנפרד. על פי תוצאות המחקר, התרופה שמכילה את שני החומרים הפעילים נמצאה יעילה יותר בצורה מובהקת בשיכוך כאב מול פראצטמול או איבופרופן בנפרד במינון יומי זהה.
התוצאה באה לידי ביטוי במדד הכאב שהיה נמוך בכ-30% בממוצע בתכשיר שהכיל את שני החומרים הפעילים מול מינון יומי זהה של פראצטמול או איבופרופן בנפרד.

graph

התחרות על המקום בתיק נפתחה מחדש

אין כל רע בהרגלים, והם אפילו מנגנון מצוין שעוזר לנו להתמודד כשכואב לנו. אך מסתבר, שלמרות שהתרגלנו להשתמש בתרופות המבוססות על אחד מן החומרים הפעילים לשיכוך כאב, נמצא כי השילוב של שני חומרים פעילים יחדיו, כפי שקיים בתרופה קומבודקס, עשוי להביא לתוצאות יותר אפקטיביות. הגיע הזמן לבדוק מחדש איזה משכך כאבים ראוי לתפוס מקום בתיק שלנו.

img2

ניתן להשיג ללא מרשם רופא בכל קופות החולים, בתי המרקחת ורשתות הפארם

יש לעיין בעלון לצרכן לפני השימוש. מכיל Ibuprofen ו-Paracetamol

 

 

עלון לצרכן